Friday, September 08, 2006

Miami Journalists Scandal Grows

Sept. 8, 2006

Several sources in the Internet have reported on the Miami journalists who have received money from the U.S. Government.

The BBC has reported that:

The Cuban government has long alleged that journalists writing on US-Cuban politics were in the pay of the US government.

In July a row erupted in Argentina between Cuban President Fidel Castro and Juan Manuel Cao, a reporter for Miami's Spanish-language Channel 41.

Mr Cao put Mr Castro on the spot and the president replied by asking if anyone was paying him to ask that question

Mr Cao has now admitted being paid by the US government, the Herald reports.

''There is nothing suspect in this,'' he said. "I would do it for free. But the regulations don't allow it. I charge symbolically, below market prices.''

Granma International has reported that:

The payments were made by the Cuba Transmissions Office, which operates Radio and TV Martí, and other journalists involved include Helen Aguirre Ferré, editor of the opinion page of Diario Las Américas; columnist and reporter Ariel Remos; Miguel Cossío, news editor of Channel 41; Juan Manuel Cao, Channel 41 reporter, who received $11,400 from TV Martí; and the syndicate columnist Carlos Alberto Montaner, whose opinions are published in El Nuevo Herald and The Miami Herald.

Ferré, editor of the Diario Las Américas opinion page, received $4,325 between 2001 and 2005. Ninoska Pérez-Castellón, Radio Mambí presenter, also received $1,550.

No comments: